Wednesday, April 6, 2011

Begin van een Underground Society!

Welkom!

Zoals de titel al doet vermoeden, deze community wordt gewijdt aan de underground muziek scene van de jaren 60 en 70! Hoopelijk is dit het begin van een groots project. Ik hoop dan ook ten zeerste dat het slaagt, dan kan het namelijk heel, heel leuk en, misschien, belangrijk worden, denk ik.
Misschien is het wel zo gepast om mezelf eerst even kort voor te stellen; Mijn naam is Joris, ik leef in Amsterdam en zit daar ook op school. Mijn grote hobby is muziek uit deze specifieke periode!
Daar gaat dit dus project ook over, Muziek. Nouja, muziek is wat breed gezegd misschien, ik bedoel met name de 'underground' muziek uit vooral de jaren zestig. Natuurlijk zal er ook veel aandacht besteed worden aan andere muziek en meer van deze tijd. Parels kunnen er in vele maten en kleuren zijn, zal ik maar zeggen. Het idee is om een soort community te creƫeren die in eerste instantie geheel in het teken staat van de muziek, met als 'afwijkende' specialiteit de zogenaamde obscure underground muziek, in de titel staat niet voor niets het woord Garage! Dus voor de duidelijkheid: Garage Rock/Punk, Psych, Beat, Folk, Sixties Pop....

Wat technische details:
1. Alles is in het Nederlands, ik vond het nodig om een music community te beginnen die zoveel mogelijk Nederlandse liefhebbers bj elkaar brengt.
2. De titels en de labels zijn wel in het Engels, evenals de menu-teksten
3. De tijd is genoteerd in de Nederlandse tijd
4. Er is een Last fm pagina, een Facebook pagina, een youtube kanaal en een Twitter; die kun je vinden in het menu (boven).

Een quote die me wel gepast leek bij het doel van deze blog en die ik tot lijfspreuk gedoopt heb:

TO KEEP THE SPIRIT OF THE SIXTIES ALIVE

Als lijflied heb ik gekozen voor een gaarge klassieker, een lekker nummer die volgens mij de energie van de 'underground' jaren 60 perfect vertolkt! Te weten 'The Avengers' met 'Be A Caveman'
Andere genres zullen ook zeker aan bod komen! De energie van het nummer spreekt wvor zichzelf, lijkt mij!



De eerste album post zal een compilatie klassieker zijn, die ik pas gekocht heb via ebay, met meer van dit soort pareltjes... Stay tuned ;)

No comments:

Post a Comment